Jak spustit členskou webovou stránku

Způsoby, jakými lidé využívají internet, se vyvíjejí a mění, evoluci podléhá i blogová komunita a weboví vývojáři. Neustále se navyšuje počet uživatelů internetu a populární se staly i takzvané členské stránky – tj. webové stránky přístupné pouze pro registrované členy.

Smyslem členských stránek je získání poplatků od návštěvníků, kteří platí za přístup k obsahu či službě. Jedná se o skvělý způsob poskytování služeb zákazníkům online. Mnohé z nich jsou zdrojem kvalitních informací.

4 tipy pro vytvoření webových stránek pouze pro členy

Následující odstavce by vám měli být pomocníkem při vytvoření vlastních úspěšných webových stránek pro členy.

Jak začít s členskou webovou stránkou

Často se setkáváte s tím, že „strach z neúspěchu“ brání vaší „touze po úspěchu“ vůbec něco začít. Možná se obáváte, že se nenaplní vaše představy o počtu registrovaných členů vašeho webu – nicméně to nikdy nezjistíte, dokud to nezkusíte!

Nejlepším způsobem, jak začít, je učit se od členských webových stránek, jichž jste sami členem. Všímat si jejich nápadů a nechat se jimi inspirovat pro své vlastní. Vše je pouze o tom zkusit si to na vlastní kůži. Pokud se vám stále zdá, že risk je příliš vysoký, je zde další varianta:  a to koupě již fungujícího webu pro členy, do kterého postupně přidáte všechny své nápady.

Užiteční pomocníci při tvorbě

Jako první byste měli začít u sebe a vašich vědomostí k tématu, ať už chcete pořádat kurzy, předávat kvalitní informace nebo produkovat vlastní videa. Pokud si to vaši členové oblíbí, rozhodně to pomůže.

Dobrým pomocníkem může být WordPres membership plugin nazvaný WishList Member, který umožňuje vytváření členských webů s minimálními technickými znalostmi. Zajišťuje efektivně fungující mechanismus pro účtování poplatků členům. Jedná se o jeden z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších pluginů se skvěle zpracovanou dokumentací.

Udržení přihlášených klientů

Jakmile svou stránku spustíte a naberete klienty, je vaším hlavním cílem je udržet. K tomu dopomáhají různé ankety, týdenní příspěvky, webináře a setkání.

K setkáním můžete využít skupiny na Facebooku, Google hangouts, nebo jakoukoliv jinou podobnou službu. Otevřením chatových místností nebo diskusních fór vytvoříte pro vaše členy místo, kde spolu mohou vzájemně komunikovat, což vás dále se zákazníky sblíží.

Mýty o začínání členské stránky

Je třeba si uvědomit, že se většinou nejedná o žádné triky, nýbrž o pouhé mýty, které neustále kolují online světem. Neexistují žádné triky ani praktiky, které by samy o sobě zajišťovaly úspěch. Existuje však řada osvědčených metod, například kampaň pro registraci zdarma, jenž má za cíl rozšíření klientely.

Výše uvedené čtyři tipy by měly být více než dostačující proto, abyste mohli začít. Dál už je to jen na vás.